۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

آغاز








زبان بسته
مختصری در باره اینجا

    اول که اینجا را درست کردم قرارم این بود که لال باشم. یعنی خودم چیزی ننویسم. فقط اگر جایی چیزی خواندم و خوشم آمد اینجا به اشتراک بگذارم - اشتراک برای خودم! چیزی شبیه یک دفترچه یادداشت. پست های اول همین طور است. تعدادی از آنها را نیز نگه داشتم. اما نقلِ صرف لطف چندانی نداشت. پست های بعدی عموماً شد حاصل یک کشف (بصری یا نظری) بین دو چیز. اما کم کم در مرزِ باریک این مقارنت خودم هم به حرف آمدم و چیزکی نوشتم و تقریباً دستم آمد چه جور مطالبی دلم می خواهد اینجا بنویسم.  
    در کل سعی کرده ام اینجا چیزهایی که می نویسم وحدتی در بن مایه با یکدیگر داشته باشند و خیلی از شیر مرغ تا جان آدمی زاد نباشد. بنظرم خواننده با وبلاگ یکدست راحت تر است و کمتر احساس و به-من-چه-گی می کند.  البته رفته رفته از این وحدت صوری نیز عبور شد و آن یکپارچگی که پیش تر مد نظرم بود در قعرِ موضوعات مختلف فرو نشست و  تنها و تنها خودم  شدم حلقه ی وصل پست ها و نوشته ها. لال و زبان بسته ...
    اینجا ارجاعات شخصی چندانی ندارد. اگر هم داشته باشد (که دارد!)، کاری به اصل ماجرا ندارد. نوشته های اینجا گاهی ادامه گپ و گفت هایی است که با دوستانم داشته ام، اما اصل ماجرا همچنان هیچگاه مخاطب خاص ندارد. هر چه هست همین است. فرقی بین خواننده ی جدید و قدیم نیست. آدم ها همه جدیدند و قدمشان همیشه روی تخم چشم!

1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر